divendres, 26 de novembre del 2010

Superior Sant Joan

Esta setmana hem realitzat un control de repàs de les unitats 1 i 2. La setmana que ve us el lliuraré i farem la correcció a classe.
Hem vist també un poc de teoria dels quantitatius, quantificadors i indefinits (pàgs. 106-109). La setmana que ve acabarem esta teoria i farem els exercicis.
També hem explicat com són els textos instructius: estrucutra, estil, presentació, etc. He lliurat unes fotocòpies amb l'explicació i activitats. A casa heu de fer l'activitat 4 o una de les opcions de l'activitat 6 (fotocòpies).
Bon cap de 7mana!
 

Joan Fuster

Psicologia de confessionari. Tots els primers pecats tenen, com el d'Eva, un mateix mòbil: la curiositat. El segon pecat --la repetició del primer. Es fa per orgull. Després, ja tot és qüestió d'hàbit.

dijous, 25 de novembre del 2010

VALENCIÀ MITJÀ

SOLUCIONS DE L'EXERCICI D'ACCENTUACIÓ (FOTOCÒPIA)
dèsset, cinqué, anàveu, dèbil, príncep, unànime, sèrie, arròs, gòtic, després, exàmens, única, àvia, això, telègraf, històric, exclòs, qüestió, germà, créixer, època, història, farmàcia, escàndol, fórem, parròquia, essència, comèdia, només, hàbilo, préstec, comprés (participi de comprendre), Núria, portugués, algú, Pequín, alacantí, Bèlgica, cantaràs, racó, clàssic, molèstia, feréstega, sóc (verb ser), matís, xerés, gaèl·lic, Berlín, veí, perdó, de debò, església, ofén, difícilment, excursió, café, gironí, quilòmetre, lliçó, Déu, circumstància, índex, tómbola, circumval·lació, són (verb ser), raó, públicament, pròpia, Màrius, intel·ligència.

MITJÀ DE SANT JOAN

7a sessió (25/11/10). Hem fet un control de repàs (accentuació, dièresi, grafies, apostrofació, verbs, doblets lèxics, test de continguts lexicogramaticals...) i després l'hem corregit a classe. He repartit l'examen de la JQCV de nivell mitjà de dissabte passat, torn de vesprada, per fer-lo a casa. Hem encetat la unitat 3 amb l'apòstrof (regles d'ús i excepcions, p. 45-46). Feu una ullada als usos principals de l'article (p.46) i a la contracció (p.47). Per últim, he repartit també un full amb dos textos per fer-ne una lectura a casa i la propera sessió comentar-los a classe en un exercici d'expressió oral per parelles.
FEINA PER A FER:
-Exercicis del llibre, p. 47 i 48 (1, 2, 3 i 4).
-Examen de la JQCV.
-Lectura i comentari textos fotocopiats.
-Redacció: trieu una de les dues propostes que hi ha a l'examen de la JQCV.
Bon cap de setmana!!!

MITJÀ D'ELX

7a sessió (24/11/10). Hem fet un control de repàs (accentuació, dièresi, grafies, apostrofació, verbs, doblets lèxics...) i després l'hem corregit a classe. He repartit l'examen de la JQCV de dissabte passat, torn de matí, per fer-lo a casa. Hem encetat la unitat 3 amb l'apòstrof (regles d'ús i excepcions, p. 45-46) i els usos principals de l'article (p.46). Per últim, he distribuït per parelles un full amb dos textos per fer-ne una lectura a casa i la propera sessió comentar-los a classe.
FEINA PER A FER:
-Exercicis del llibre, p. 47 i 48 (1, 2, 3 i 4).
-Examen de la JQCV.
-Lectura i comentari textos fotocopiats.
-Redacció: trieu una de les dues propostes que hi ha a l'examen de la JQCV.
Bon cap de setmana!!!

dilluns, 22 de novembre del 2010

Superior Sant Joan

El dijous 18 vam resoldre dubtes dels exercicis de la unitat 2 (dièresi, diftong, hiats, etc.). Després, vam fer un dictat en què el protagonista era la dièresi.
Vam veure alguns barbarismes relacionats amb l'alimentació i la cuina: gerd, nabiu, arboç, graella, estovalles, tovalló, etc.
Finalment, vam fer una deliciosa activitat oral (p.90-01): vau explicar com es preparen els vostres plats preferits i els plats tradicionals dels vostres pobles.
El proper dijous, farem un examen de repàs dels continguts de les unitats 1 i 2 consistirà en preguntes tipus test i textos per a corregir (16.30h aula 4).

dijous, 18 de novembre del 2010

MITJÀ DE SANT JOAN

6a sessió (18/11/10). Hui hem encetat la classe amb un dictat (3) i n'hem fet la correcció a la pissarra. Hem aprofitat la fotocòpia d'accentuació i dièresi per a fer-ne un repàs, a partir de la correcció de les dues primeres columnes (les altres tres les teniu solucionades al blog. Després del descans he explicat la essa sonora i la essa sorda (p. 29-31).
FEINA PER A FER:
-Un exercici d'accentuació i les tres columnes d'accents i dièresis de la fotocòpia.
-Essa sorda i sonora: exercicis 1,2, 3, 4 i 5 (p.31-33).
-Llegir el 1r text de l'annex de textos (p.269-271) i fer-ne un resum o comentari.
-Redacció: "La convivència amb els veïns" o "Les organitzacions no governamentals".
Ja n'hi ha prou, no?
Per si de cas, recordeu que dimecres 24 farem un control de repàs de tot allò que fins ara hem vist.
I això és tot,... De moment. Bon cap de setmana!!!

dimecres, 17 de novembre del 2010

MITJÀ D''ELX

6a sessió (17/11/10). Hui hem encetat la classe amb un exercici d'accentuació i dièresi (fotocòpia amb 5 columnes de paraules). N'hem fet a l'aula la 1a i 2a columnes i les hem corregides. Tot seguit hem llegit un text de l'apartat "Annex de textos" del llibre del curs (p. 267-294) que vol provar la unitat de la llengua ("Les parts del cos", p. 294). També hem encetat la Unitat 6, que fa referència al lèxic; en concret, hem començat a treballar els doblets lèxics amb l'exercici de la p. 77, i la qüestió dels barbarismes (p. 84). Després del descans hem fet un dictat (3) i he explicat la essa sonora i la essa sorda (p. 29-31), i hem fet l'exercici 2, p. 31.
FEINA PER A FER:
-Un exercici d'accentuació i les tres columnes d'accents i dièresis de la fotocòpia.
-Doblets lèxics (p. 78).
-Barbarismes: exercici 1 (p. 84) i fer una ullada a les pàgines 86 i 87.
-Essa sorda i sonora: exercicis 1, 3, 4 i 5 (p.31-33).
-Llegir el 1r text de l'annex de textos (p.269-271) i fer-ne un resum o comentari.
-Redacció: "La convivència amb els veïns" o "Les organitzacions no governamentals".
Ja n'hi ha prou, no?
Però, recordeu que dimecres 24 farem un control de repàs de tot allò que fins ara hem vist.
Bona setmaaaanaaaa!

VALENCIÀ MITJÀ

SOLUCIONS EXERCICI D'ACCENTS I DIÈRESIS:
posseíeu, duia, anàreu, reunió, deia, depòsit, ambigüitat, ruïna, helicòpter, succeir, gènere, diürètic, túnel, obeïen, metàl·lic, agraïda, heroïna, oïa, quocient, míssil, préstec, arròs, sèrie, crònic, exòtic, jesuïta, pòdium, ateisme, hòstia, andròmina, amoïnar, Isaïes, continuïtat, europeïtzar, assiduïtat, lògic.
freqüència, notícies, quota, influint, veïnat, córrer, reunir, conseqüència, europeu, freqüent, sòlid, agraïment, família, heterogeneïtat, hipopòtam, Lluïsa, palau, foia, vertigen, medul·la, idèntic, cèl·lula, apòstrof, però, fòssil, veí, maleir, Suïssa, fórmula, hipòcrita, òrfena, nòmina, espontaneïtat, heroic, estrambòtic, ambdós,
lluït, respon, homogènia, cafeïna, tèrbol, aïllar, antídot, quatre, bústia, traduïen, espai, ruïna, següent, éreu, línia, produïa, esperàveu, deia, telèfon, tèxtil, comèdia, prèvia, òrgan, mòbil, tòxic, coincidir, gratuït, Lluís, rabiüt, posseït, incògnita, safanòria, fluid, veïnal, sòlid, pèrdua.

VALENCIÀ MITJÀ

DICTAT 1.
Em meravella l'entusiasme amb què la nostra societat rep fenòmens com ara l'eclipsi de la propera setmana. La gent es basqueja per aconseguir ulleres especials, trossos de pel·lícula, telescopis, el que faça falta, amb l'afany de poder contemplar-lo. Potser és que ens atrau la senzillesa mecànica dels fenòmens astrològics. També pot ser que ens agraden els eclipsis per la meteixa raó que en el fons ens fascinen les grans tempestes, amb raigs i trons que ho sacsegen tot; perquè ens recorden la nostra condició d'anècdota infinitesimal, la nostra modèstia còsmica. Perquè apel·len a la primitiva condició expectant de l'home i evoquen els temps antics en què encara érem humils, quan la possibilitat de dominar l'espai i el temps no formava part ni tan sols de les nostres fantasies.

diumenge, 14 de novembre del 2010

"Posar-ho difícil" (Plataforma per la Llengua i Minoria Absoluta)

Ara també estem al FACEBOOK

Ens apuntem a un bombardeig! Us convidem a unir-vos al nostre perfil de Facebook, Sense pèls en la llengua.
Així xarrarem més i millor.

Superior Sant Joan

El dijous 11 de novembre vam resoldre dubtes sobre l'ús de l'article i vam continuar la teoria de la unitat 2. Vam veure els demostratius, els possessius, la síl·laba i el diftong, les vocals obertes i tancades, l'accentuació gràfica i la dièresi. Heu de fer tots els exercicis de la unitat 2 fins a la pàgina 89. Ja sé que és molt, però no us queixeu perquè tot és ben facilet, són continguts que cal repassar. A més, ja em vau demostrar a classe, us recordeu de tota esta teoria.
El dia 25 de novembre us obsequiaré amb un control de repàs de les unitats 1 i 2. Estàveu desitjant-ho, oi?
Us recorde que la pròxima classe (dia 18 de novembre) serà de 17-19.30h, aula 1.

dijous, 11 de novembre del 2010

MITJÀ DE SANT JOAN

SOLUCIONARI DEL MODEL D'EXAMEN:
1a 2c 3c 4b 5c 6b 7a 8c 9a 10a 11b 12c 13b 14c 15b 16a
17c 18a 19c 20b 21c 22b 23c 24c 25a 26c 27b 28c 29b 30b
31a 32c 33a 34c 35c 36a 37b 38b 39c 40c 41a 42a 43b 44c
45c 46b 47a 48b 49b 50c 51a 52c 53b 54a 55c 56c 57a 58b
59c 60b.
Que hi haja sort!

MITJÀ DE SANT JOAN

5a sessió (11/11/10). La classe de hui ha estat dedicada a la dièresi: regles, excepcions i ús sistemàtic (Unitat 1, p. 22-23), i hem fet l'exercici 1, p. 23. Després hem continuat amb el tema de les grafies, en concret hem treballat les dues regles que hi ha per a l'ús de les oclusives (b,d,g,p,t,c) a final de paraula (p. 28) i hem fet l'ex. 1, p.29. A més a més,

MITJÀ D'ELX

5a sessió (10/11/10). La 1a part de la classe de hui ha estat dedicada a la dièresi: regles, excepcions i ús sistemàtic (Unitat 1, p. 22-23), i hem fet l'exercici 1, p. 23. Després hem continuat amb el tema de les grafies, en concret hem treballat les dues regles que hi ha per a l'ús de les oclusives (b,d,g,p,t,c) a final de paraula (p. 28) i hem fet l'ex. 1, p.29. Durant la 2a part de la classe, he presentat els principals recursos per a l'autoaprenentatge del valencià (p. 361-369), i hem fet un exercici per parelles per a practicar les frases fetes o els modismes (298) que hi ha en les pp. 213-219. Cal estudiar sobretot les pàgines 207 i 217. Per últim, hem llegit el text "La butxaca màgica".
TASQUES: Ex. 2,3 i 4 (p. 23-24), p. 302, redacció ("Els llibres") i llegir el text "A remar" que es troba darrere de la lectura que hem fet a classe i fer-ne un resum.
Bon cap de setmana!

dimecres, 10 de novembre del 2010

IMPORTANT: aules Sant Joan


Excepte:

MITJÀ C1      Campus de Sant Joan
aula 11, edifici 1, de 16.30-19.00h
11 nov. aula 8
9 des. aula 8 de 17.00-19.30h
23 des. aula 1
12 maig aula 8
SUPERIOR C2    Campus de Sant Joan
aula 4, edifici 1, de 16.30-19.00h
11 nov. aula 1
18 nov. aula 1 de 17.00-19.30h

divendres, 5 de novembre del 2010

Superior Sant Joan

En l'última classe vam acabar de corregir els exercicis de lèxic (fotocòpies), vam resoldre dubtes sobre el tema del vocalisme, vam parlar sobre l'adequació (pàgs. 49-52, a casa podeu fer els exercicis), vam destacar allò més rellevant quant a la variació lingüística (pàgs.53-59, a casa podeu fer els exercicis) i vam explicar

MITJÀ D'ELX

4a sessió (3/11/10). Primer de tot hem fet la correcció del model d'examen de la JQCV. Després hem fet un dictat (2) per a practicar la essa sorda i la sonora. En la segona part de la classe hem encetat la Unitat 1 amb el tema de l'accentuació (p.9-10, dígrafs i diftongs; p.14: la e i la o obertes; p.15: regles d'accentuació; p.16: divergències de tonicitat, i p.17: accent diacrític). Hem practicat l'accent amb l'ex. 2, p.19.
FEINA SETMANAL:
- Exercicis d'accentuació: p.19-21 (1, 3, 4, 5 i 6).
- Ex. 1 (p.221), ex. 1 (p.222) i p. 227).
-Redacció: "Els debats a la televisió i els reality shows" o "Cotxe particular o transport públic. Avantatges i desavantatges.

MITJÀ DE SANT JOAN

4a sessió (4/11/10). Hui hem començat la classe amb l'explicació de l'accentuació (Unitat 1). Després de fer un repàs dels dígrafs i dels diftongs (p. 9 i 10), hem vist les regles d'accentuació (p. 15) i l'accent en la e i la o (p. 14). També hem fet una ullada a la divergència de tonicitat (p.16) i a l'accent diacrític (p.17). Hem practicat l'accent amb l'ex. 2, p.19.
Per últim, hem fet el segon dictat i hem tingut una estoneta per a l'expressió oral amb una activitat de presentació dels companys.

FEINA SETMANAL:
-Exercicis 1, 3, 4, 5 i 6 (p.19-21). Ex. 1 (p.221), ex. 1 (p.222) i p. 227.
-Redacció: "Els debats per televisió i els reality shows" o "Cotxe particular o transport públic. Avantatges i desavantatges".

dilluns, 1 de novembre del 2010

SOLUCIONS VERBS DEL LLIBRE

SOLUCIONS EXERCICIS DE VERBS (LLIBRE DEL CURS, pp. 124-130)
Exercici 1. JUGUEM; PERD; RETORCES; BATS; REPARTEIX(REPARTIX, REPARTIXEN,

SOLUCIONS EXERCICIS DE VERBS

SOLUCIONS EXERCICIS DE VERBS (FOTOCÒPIES)
Exercici 1. VULL/SIGUES; CREC/SÀPIGUES (SÀPIES); INSISTISQUES/FARÉ (FAIG);