C2 juliol

Curs de Valencià Superior C2
Intensiu de juliol 2014
Aula 2.1 Edifici Altet
Horari: 9.30-13.30h
Prof.: M.Àngels Soler
mariangelssoler@hotmail.com

Examen final: 29 de juliol (part escrita i oral) i 30 de juliol (oral, si no l'has fet el dia anterior)
aules per determinar
24/07/14
Hem corregit els exercicis 1 i 2 de pronoms febles i hem acabat de vore la teoría del tema. Hem fet els exercicis 6 i 7. Cal fer els exercicis 3, 4 i 5.
Hem llegit el text "Xiquets i deures, la guerra eterna" p.186 i hem parlat sobre el tema.
Ja tenim la llista de per a fer els exàmens orals. Us l'envie al correu electrònic.


23/07/14
Hem acabat de corregir els exercicis de la unitat de pronoms relatius i hem començat la unitat  8 de prnoms forts i febles. Hem explicat qüestions de pronoms febles. Cal fer els exercicis 1 i 2.
Arran els vídeos de la capçalera de les sèries del Dr Slump i Bola de Drac, hem parlat sobre les nostres sèries preferides en la infantesa i això ens ha portat a debatre sobre el paper de les televisions publiques. Finalment, Reme ha fet una exposició oral sobre la presència d'arabismes en el lèxic valencià.
22/07/14
Hem acabat d'explicar els punts que quedaven sobre preposicions i hem fet l'exercici 4. Hem vist la unitat 9 sobre pronoms relatius i hem fet l'exercici 1. Hem explicat el text descriptiu (198-199) i hem continuat fent descripcions a classe de manera oral.
Cal fer:
exercici 9 tema preposicions (p.105)
exercicis 1-2 tema pronoms febles (p.118)
exercicis 2, 3 i 4 tema relatius (p.129-130)
Descripció subjectiva d'un personatge conegut. Pot ser una persona real o de ficció. Cal descriure-la físicament i psicològica. Aneu em compte de no abusar de les enumeracions i dels possessius, i no elidiu els verbs. Sigueu creatius, useu metàfores, exageracions, ironia...



21/07/14
Hem corregit el controlet de repàs que vam fer divendres. Hem corretit els exercicis 5 i 8 sobre les preposicions. Hem explicat PER i PER A, COM i COM A i el canvi i caiguda de preposicions (p.93 i 94). Cal fer els exercicis 3 i 6.
Hem vist lèxic per a descriure persones (p.196) i hem descrit oralment alguns personatges.

18/07/14
Hem fet un control de repàs de tot el que hem vist fins ara. Hem encetat la unitat de les preposicions i hem explicat les preposicions EN i A. Hem fet l'exercici 1. Cal que feu els exercicis 5 i 8 (vegeu la teoria dels apartats 5.2 i preposició DE.
Finalment, hem vist més detalls sobre la carta formal (p.191-192). Cal que feu una carta semblant en la qual exposeu les vostres queixes durant un viatge. Podeu adreçar-vos a una agència de viatges, a un hotel, a la companyia aèrea... Cal que expliqueu:
- què va passar 
- com us van tractar, solucions que us van proposar, com us vau sentir...
- què demaneu


17/07/14
Hem acabat la unitat 6 sobre verbs i hem acabat de corregir els exercicis. Hem vist el vídeo "Recomanacions abans de viatjar" i hem parlat sobre els nostres hàbits a l'hora de viatjar, llocs que hem visitat, etc.

16/07/14
Hem explicat els verbs transitius, intransitius, pronominals i no pronominals. Hem fet algunes oracions dels exercicis 7 i 8. Cal fer els exercicis 7, 8, 13, 14 i 15.
Per acabar, hem parlat sobre el català a la UE a partir del vídeo que us he penjat en l'entrada principal del blog. 
 15/07/14
Hem corregit els exercicis del dia anterior. Hem explicat els apartats 3,  4, 7 i 8 de la unitat 6. Hem fet algunes oracions dels exercicis 4, 6, 9 i 10. Cal acabar-los a classe. Finalment, hem llegit el text de la p. 176 "El televisor que van comprar s'espatlla al cap de l'any..." i hem parlat sobre la poca durada dels aparells elèctrics, els drets dels consumidors, l'obsolescència programada, etc. 

 Article d’opinió: Comprar, llançar i tornar a comprar és molt habitual en la societat de consum. La caducitat programada és una pràctica comuna de moltes empreses. Els objectes estan fabricats perquè caduquen en un termini de temps molt breu per tal de garantir els nivells de consum que el sistema capitalista necessita.

 Hi haureu d’especificar:

-          La  polèmica que genera.

-          Les conseqüències.

-          La vostra opinió.
14/07/14
Hem corregit el control de repàs de les unitats d'ortografia i de gènere i nombre.
Hem encetat la unitat 6 sobre el verb. Hem explicat els doblets i les interferències morfològiques. Cal fer els exercicis 1-3 (p.76-78) i els exercicis sobre pujar/apujar/baixar/abaixar que teniu més avall.
Hem vist els vídeos sobre vocabulari de pastisseria i hem fet els exercicis 3-6 de l'apartat de lèxic relacionat amb els dolços (p.157). Finalment, hem parlat sobre les vostres postres preferides i sobre restaurants.
Completa amb baixar o abaixar:__________ la persiana, que ja és fosc.
Han ________ al jardí.
Aquest cap de setmana la temperatura _____________.
Quan el va veure, va ___________ la vista.
Els preus no __________ mai.
Ja he __________ les maletes.
Has de ____________ la roba del terrat.
Han __________ el preu del peatge.
__________la ràdio, que no et sent.

Completa amb pujar o apujar.
És probable que el preu de la gasolina _________ .
Marieta, no _________ a la cadira.
La marea ja ha _________.
Si vols que et senten, has d __________ la veu.
El vi li ha __________ al cap.
Han de __________ els mobles a l'apartament.
________ el xiquet al cotxe.
Vols __________ la calefacció?
_____________ la persiana, que ja és de dia.


 
11/07/14
Hem fet un control de repàs de les unitats d'ortografia (1-3) i de gènere i nombre (4 i 5).
Hem explicat el tema 11 i hem fet l'exercici 1. Cal que acabeu la resta d'exercicis de la unitat 11. 
La nostra companya Reme ens ha parlat d'una notícia d'actualitat relacionada amb la polèmica talla de roba XXXS (llegiu la notícia). Hem estat parlant sobre l'etern problema de les talles i dels problemes que ens comporta (altres notícies relacionades: ací i ací). També hem vist un fragment del programa Els Matins de TV3 en el qual es parlava sobre la polèmica expulsió de la desfilada d'una firma de talles XL a la passarel·la de Milà (vegeu-lo). Hem acabat la conversa parlant sobre un altre tema relacionat amb l'aspecte físic que tracta el grup Manel en la cançó "Els guapos són els raros" (escolta-la).
BON CAP DE SETMANA!

10/07/14
Hem corregit els exercicis de gènere i nombre. Hem revisat aspectes fonètics de les grafies: tl, tll, x, ix.
Hem fet un dictat. Hem vist qüestions sobre l'apòstrof davant de les sigles. Finalment, hem treballat el text "Falsos amics de l'alimentació infantil", n'hem fet els exercicis i hem parlat sobre els hàbits alimentaris dels xiquets.


9/07/14
Hem corregit els exercicis del tema 3 i els exercicis de lèxic dels aliments que teníeu per a hui. 
Hem explicat els temes 4 i 5 sobre gènere i nombre i hem fet alguns exercicis. Cal que feu la resta d'activitats a casa.
Hem explicat algunes característiques de la carta i del correu electrònic formal (vegeu l'apartat de tipologia textual del quadern).

Proposta de redacció: Eres el cap de l'àrea de pediatria del centre de salut. Escrius un correu electrònic o una carta (formal) als usuaris que tenen fills menors de 16 anys en què expliques la importància d'una bona alimentació en els xiquets Dóna'ls consells i recomanacions perquè els menuts adquirisquen bons hàbits alimentaris.

8/07/14
Hem corregit el tema 2 i hem explicat el tema 3 (accent i dièresi). Del tema, hem fet l'exercici 2a i b. Hem fet un dictat per revisar les qüestions ortogràfiques. A més, hem explicat el text instructiu (vegeu l'apartat de "Tipologia textual" del quadern) i hem fet els exercicis del tema. Finalment, hem parlat sobre quins són els plats típícs dels vostres pobles i com s'elaboren.
Cal que feu:
Exercicis del tema 3
Exercicis 1 i 2 de l'apartat de lèxic "Aliments" (p.156)
Lectura i exercicis del text "Falsos amics de l'alimentació infantil" (apartat de "Recull de textos", p. 177-178)
*Esmeneu les errades següents en el tema 4 "Gènere"
El gènere i els oficis, els càrrecs i els llocs de treball:
elimineu dibuixanta
afegiu: aprenent/a, comediant/a, escrivent/a, tinent/a
Pel que fa als oficis tradicionalment ocupats per dones, afegiu: llevador/a, comarot/comare
*Esmeneu les errades següents en el tema 5 "Nombre"
Expressions que el català fa el plural i el castellà en singular:
elimineu: muntanyes russes
corregiu: estar en peus per estar de peus o dempeus  
aclariment: tenir les sangs calentes vol dir que té un caràcter ardent. L'expressió bullir la sang és correcta.
És correcte dir estar en paus i estar en pau.  

7/07/14
Hem corregit els exercicis 1-4 de la unitat 1 i hem explicat els aspectes de fonètica de la unitat i l'exercici 5.
Hem començat el tema 2 i ens hem centrat en els aspectes més problemàtics de l'ortografia (s sorda i sonora, oclusives ptcbdg, g j tg tj). Cal fer els exercicis del la unitat.
Hem fet diversos monòlegs sobre el text de les barreres arquitectòniques i, finalment, hem debatut entre tots el tema. 
Divendres farem un control de les unitats 1-5.
 
4/07/14
Hem fet un repàs de diverses qüestions gramaticals del nivell C1.
Hem fet un dictat a partir de la lletra "Inventari" de Pau Alabajos"

Finalment, hem parlat sobre l'adicció a les noves tecnologies a partir d'un text.
Cal que feu els exercicis 1-4 de la unitat 1 "Vocalisme".
 
3/07/14

Hui encetem un nou curs. Serà un poquet dur ja que el nivell és molt fort (ja és l'últim!) i, a més, estem a juliol i teniu ganes de descansar i anar-vos-en a la platja. Però, com que heu decidit vindre a classe, toca treballar.

Hem explicat com fer un text argumentatiu, tant a nivell oral com escrit (torneu a vore la presentació en l'enllaça que hi ha més amunt "Consells de redacció"). 

Finalment, hem escoltat la cançó "A vegades" del grup Els amics de les Arts i hem parlat sobre el tema que hi tracta. Cal que feu un article d'opinió de 300 paraules sobre les tasques domèstiques: faena de dones, d'hòmens o d'ambdós? Hi ha igualtat a l'hora de repartir les tasques? La societat ha canviat en aquest tema? Quins factors hi han influït?
Importantíssim en la redacció:
- Seguiu l'estructura: introducció, desenvolupament i conclusió.
- Feu paràgrafs diferenciats i equilibrats.
- No feu paràgrafs d'una sola oració.
- Useu, com a mínim, els connectors següents: malgrat això, quant a, es a dir, per concloure, com ara.