Lloc: AULA 10 edifici 1
L'examen final del curs és el dia 23 de maig, de 16.30-19.00h. Aula 11. El dia 30 de maig farem els exàmens orals a l'aula 10, a l'hora que esteu convocats més avall.
Solucionari correcció textos:
Text 1:
1. a què / al qual
2. Ø les persones
6. a apagar
8. Ø fer
11. per desenvolupar / que s’ha de desenvolupar
Text 2: 1. que / els quals
3. va finalitzar
4. i els va traslladar / va traslladar-los
6. per a
7. fins a
Text 3:1. a l’estiu
3. quin
3. deu tenir
4. li feia pànic
10. amb la qual / amb què
Text 4:1. entresol
1. de la qual sortien
2. diverses
4. fins a un punt
8. al voltant de / vora / aproximadament
Text 5:1. d’un sistema
1. traïdoria
2. orfe
5. si no
7. que necessitava // de què / dels quals
8. no n’hi havia cap
23 maig (incidències): Inma, Eva, Yolanda, Toñi.
30 maig - Aula 10
hora | nom i cognoms |
16.00 | José P. |
16.10 | Fini A. |
16.20 | Lara B. |
16.30 | Cristina C. |
16.40 | Lara G. |
16.50 | Conchi F. |
17.00 | Pilar C. |
17.10 | Rosario L. |
17.20 | M.Fernanda C. |
17.30 | Verónica P. |
17.40 | Gerardo F. |
17.50 | Marta V. |
18.00 | Carmen E. |
18.10 | M. José Z. |
18.20 | Marina R. |
18.30 | Mercedes P. |
18.40 | Carme G. |
18.50 | Ainoha D. |
19.00 | M.Josep M. |
19.10 | Susana M. |
19.20 | Alicia |
19.30 | Nuria E. |
Hem corregit la carta formal a classe i els exercicis extra de "per/per a". Hem explicat algunes qüestions sobre barbarismes (tema 7, apartat B. Lèxic: Barbarismes) i hem fet l'exercici 5 a classe. Cal que feu l'exercici 4 (corregir els barbarismes del text).
Us recomane que feu una ullada a l'apartat E.Morfosintaxi: Determinants del tema 7.
Tasca: Eres el director/a d'un hotel/casa rural, etc. situat en un paratge natural. Escriu una carta formal a un client que s'hi allotjarà pròximament en la qual li expliques algunes normes de comportament del lloc, característiques, recomanacions, etc.
25/04/2012
Hem acabat la unitat 6. He repartit una carta formal que cal refer perquè l'estructura i l'expressió siguen les adequades a la situació comunicativa. La corregirem a classe.
18/04/2012
Hui hem treballat l'expressió oral parlant sobre les notícies d'actualitat. La companya M.Josep ha fet una exposició oral en relació al Dia del Llibre i ens ha contat coses interessantíssimes sobre l'origen d'esta celebració. Hem explicat alguns punts de la unitat 6. Cal que feu els exercicis 1 a 4.
4/04/2012
Hui hem acabat de veure la teoria relacionada amb les preposicions (com/com a, fins/fins a, cap/cap a...) i hem revisat els exercicis de la unitat. També hem corregit els exercicis de les fotocòpies.
Hem escoltat tres converses i hem tractat d'avaluar-les, com si fórem examinadors.
No us teniu faena extra per a vacances, únicament reviseu tot el que hem vist. Si teniu temps per a fer redaccions, us recomane que feu una crítica cinematogràfica. També podeu fer-ne a partir de les propostes plantejades en cada unitat.
Bones vacances! Fins al dimecres 18!
28/03/2012
Hem corregit els exercicis 1 i 7 de la unitat 5. Hem revisat algunes qüestions sobre el PER i PER A. Cal que acabeu els exercicis d'esta unitat per a la setmana que ve.
Hem vist com fer la crítica d'un llibre. Aquests consells us serviran per a fer la ressenya/crítica del llibre que esteu llegint. Podeu veure l'esquema en la pàgina principal del bloc.
Com que una crítica també pot ser gastronòmica, us he lliurat una fotocòpia amb alguns exemples de crítiques gastronòmiques breus.
Us recorde que la setmana que ve sí que hi ha classe, l'última abans de les vacaces de Pasqua. Aquells que fareu fugina, heu de saber que tornarem el dimecres 18 d'abril.
21/03/2012
Hui hem parlat sobre la notícia de Jaume Bonet, un jubilat mallorquí que està fent vaga de fam per a protest contra el decret llei que farà debilitar la presència de la nostra llengua a les Illes Balears. Llegiu la notícia.
Hem vist l´ús de les preoposicions A, EN, PER i PER A i la teoria dels punts 1, 2 i 3 (p.127-128) de la unitat 5. Hem corregit l'exercici 6. Cal que feu els exercicis 1 i 7 de la unitat.
14/03/2012
Hem corregit l'examen de la setmana passada i ens ha servit per a fer un repàs dels continguts vistos fins ara. Hem parlat sobre una notícia d'actualitat que ha portat el nostre company Claudio.Feu una ullada a la teoria de la unitat 5 (preposicions) i feu l'exercici 6 (p.142-143).
Us he enviat un correu electrònic amb un resum sobre les preposicions i exercicis. Si podeu, feu-los.
29/2/2012
Hui hem corregit els exercicis de la unitat 4.
Us he enviat exercicis de repàs de SER i ESTAR. I en la pàgina principal del bloc hi ha exercicis dels verbs pujar/apujar, baixar/abaixar.
La setmana que ve farem un control de repàs de les unitats 1 a 4: preguntes tipus test i quatre preguntes de correcció de textos (un dels textos tindrà únicament errors ortogràfics; un altre apareixeran paraules en negreta que haureu de corregir, si cal; i dos textos amb cinc errors cadascun, errors de tot tipus).
Si teniu dubtes, escriviu-me un correu.
22/02/2012
Hui hem parlat sobre el comunicat dels treballadors de Canal 9 (veure vídeo) i també hem vist un vídeo de Xavi Castillo (veure vídeo).
Hem explicat la teoria de la unitat 4 i heu de fer els exercicis 1-4 i 5-8.
Hem fixat la data per al pròxim control de repàs: el dia 7 de març (unitats 1-4)
Expressions relacionades amb els aliments
Ser de pa i peixet
Estar per a pa i peixet
Fer pa i trago
De quin pa fan rosegons!
Ser mel de romer
Fet un bunyol
Pensar en la mona de pàsqua
Malguanyat pa que menja!
Haver-n’hi per a sucar-hi pa
No tenir un pa a la post
Posar-hi més pa que formatge
15/02/2012
Hui hem acabat de treballar la unitat 3. Al llarg d'esta unitat hem treballat les funcions sintàctiques, els pronoms febles (fotocòpies del dia 25/01/12) i els pronoms relatius. El dia 2/2/12 us vaig repartir unes fotocòpies sobre el text instructiu i ja està tot explicat. Heu d'escriure un text instructiu a partir de les propostes que apareixen en eixes fotocòpies.
Hui hem parlat sobre una notícia d'actualitat (clica ací) i, a continuació de les retallades en els serveis públics.
Hemcorregit el text de la pràctica 3, unitat 3 i hem resolt diversos dubtes.
He repartit unes fotocòpies amb vocabulari dels aliments i estris de cuina. La setmana que ve, continuarem treballant este lèxic. Mentrestant, no us perdeu este vídeo del Caçador de paraules:

25/01/2012
Correcció dels exercicis 1 i 2 (unitat 3)
Explicació de les funcions sintàctiques i substitució pronominal (apartat E, unitat 3)
Exercici 3 (unitat 3), fet i corregit a classe.
Exercicis per a casa: fotocòpies sobre pronoms febles; exercicis 4 i 6 (unitat 3)
18/01/2012
Correcció del text "Els iogurts, cada vegada més personalitzats".
Els estrangerismes, préstecs i manlleus.
Expressió oral.
Exposició oral: Com es redacten les notícies.
Exercicis per a casa: 1 i 2 unitat 3.
11/01/2012
Tornem de les vacances amb les piles ben carregades (oi que sí?). Hui hem revisat els exercicis de repàs (fins a l'exercici 6), hem revisat qüestions d'accentuació, dièresi, fonètica, gènere i nombre, article davant topònims, etc. Hem contat llegendes urbanes. Com a exercici d'expressió escrita, transformeu la llegenda urbana "El gosset tailandés" en una notícia de successos.
Corregiu el text:
Els iogurts, cada vegada més personalitzats
L'àmplia gama de iogurts que s'elaboren en aquests moments obliga a conéixer les característiques nutritives a fi de triar el que més s'adecue a les necessitats personals.
Al primer prestatge de la nevera, al costat dels ous, a la part de la dreta, a l'esquerra, etc... El iogurt és un incondicional dels llars espanyoles. La seua presència es fa notar més a les cases on n’hi ha xiquets, però forma part dels postres i del berenar de moltes famílies. És apte per a nens, adults i persones grans encara que convé no abusar. El iogurt és un aliment probiotic: conté microorganismes vius, amb efectes possitius per a qui els consumeix ja que actua sobre la flora bacteriana intestinal, més allà del valor nutricional natural del producte. El iogurt compleix aquesta funció. Però en vista de l'amplíssima oferta comercial de iogurts de diferents varietats, sabors i textures, al ciutadà se li fa difícil escollir. Les diferències entre uns i altres es troben en el valor nutricional, ja que tots compleixen la funció de probiòtic. Els desnatats o sense sucres afegits permeten incloure als iogurts en la dieta amb un millor perfil nutricional, apropiats per a aquells que per salut han de seguir dietes terapèutiques de control de grassa, sucre i calories. Els que porten més calci es reserven, en canvi, a persones amb necessitats especials o per a moments de la vida en els que calga una aportació extra d'este mineral. Els més cremosos, els ensucrats o els de textura de mousse, es consideren un capritx i, com a tal, hi ha que degustar-los només en moments especials.
21/12/2011
Hui hem continuat amb el repàs dels exercicis d'ortografia.
Hem parlat sobre els calcs i prèstecs lingüísitcs (p.69 Tema 3)
Finalment, hem escoltat algunes cançons de Nadal i hem berenat amb els dolços típics.
Per problemes tècnics, no hem pogut vore el vídeo que teniu a continuació: com apareixen paraules noves? què fem quan ens arriba una paraula d'un altre idioma? hi ha paraules més "atractives" que d'altres?

Us envie per correu electrònic uns exercicis de repàs perquè no us avorriu durant les vacances.
Que passeu unes bones festes i que tingueu una bona entrada d'any.
BONES FESTES
14/12/2011
Hem corregit la pràctica 3 de la pàg. 63 (apartat G).
Hem corregit algunes preguntes de l'últim examen de nivell superior de la JQCV i també hem fet el dictat.
Hem vist qüestions d'ortografia dels apunts que us vaig enviar per correu i hem parat esment a la pronúncia, sobretot els enllaços fònics. Cal que feu els exercicis i la setmana que ve plantejarem dubtes.
La setmana que ve serà l'últim dia abans d'anar-nos-en de vacances, així que els dolços, torrons i mistela seran benvinguts per a celebrar el començament de les festes.
Hui hem fet una activitat oral en què els companys han representat els papers de comprador i de farmacèutic (molt insistent, per cert)
Hem corregit els exercicis de la unitat 2.
Hem explicat el text narratiu (tema 3).
A continuació, tens uns enllaços que us seran molt útils per a fer redaccions i intervencions orals:
Resum de marcadors textuals.
Nexes o connectors textuals.
Faena:
Us he enviat al correu electrònic uns exercicis d'ortografia. Si no us han arribat, escriviu-me.
Feu la pràctica 3 de la unitat 2 (corregir un text).
Escriviu un text narratiu (300 paraules): rondalla, conte, acudit, anècdota, llegenda urbana, un viatge, les vostres vacances, l'argument d'una pel·lícula o novel·la, etc.
Coneixes la versió políticament correcta de La Caputxeta Vermella? Llegeix-la ací. T'atreveixes a adaptar un altre conte tradicional?
Com és un text narratiu? Pots veure la presentació que hi ha a continuació i ampliar ACÍ.
23/11/2011
En la classe de hui hem corregit els textos de la propaganda electora. A més, hem parlat sobre alguns punts de la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià.
Hem corregit algunes preguntes del darrer examen de nivell Superior de la JQCV. Si ja heu fet l'examen a casa, corregiu-lo ací, la setmana que ve revisarem les preguntes més dificultoses.
Hem vist tota la teoria de la unitat 2: verbs transitius i intransitius, verbs pronominals i no pronominals, l'infinitiu, el participi, el gerundi i perífrasis verbals (apartats E1-E4). A classe hem fet i corregit l'exercici 1. A casa haureu d'acabar la resta d'exercicis (2 a 7, apartat F).
16/11/2011
Hui hem corregit la traducció del text "Plataforma 10 minutos" de Juan José Millàs i també l'examen de repàs que vam fer la setmana passada.
Hem escoltat l'exposició del nostre company Daniel sobre vermicompostatge (molt interessant).
Us he lliurat l'examen de la primera fase del nivell Superior de la JQCV que es va fer dissabte. Tracteu de fer-lo a casa, el corregirem a classe a poc a poc.
Si no sabeu què fer amb tanta propaganda electoral que ocupa la bústia, traeu-ne profit. Això mateix és el que he fet jo. Us he passat a classe tres cartes de diferents partits perquè les corregiu. Sí, sí, els polítics cometen errades (quina novetat!). No us he pogut donar un model de cada partit perquè no tots han fet la seua propaganda electoral en valencià. Tot açò ens fa reflexionar sobre la Llei d'ús i ensenyament del valencià. La setmana que ve en parlarem.
9/ 11/2011
En la classe de hui hem fet un control de repàs de la unitat 1.
Hem parlat del traductor SALT i del verificador de Word. Per a la setmana que ve, haureu de fer la pràctica 2 (apartat G) de la unitat 1: traducció del text de Juan José Millàs "Plataforma 10 minutos" (us l'envie per e-mail). La faena, evidentment, és més de revisió que no de traducció, ja que açò últim ho farà el programa.
Hem llegit un text de Ramon Llull (unitat 1) i n'hem parlat.
Finalment, hem escoltat la cançó "Els guapos són els raros" de Manel i hem fet un debat sobre el tema proposat en la cançó. Escriviu un article d'opinió sobre el tema. (escolteu "Els guapos són els raros" de Manel)
2/11/2011
- Com es diuen estos animals en valencià? Usa el termcat.cat per a esbrinar-ho.
SOLUCIÓ:
gamo: daina corzo: cabirol rebeco: isard armiño: ermini lince: linx nutria: llúdria reno: ren
- Completa amb els verbs ser i estar:
M'han dit que serà / estarà a casa fins que passe a buscar-la en Pere
No sé d'on ve aquest corrent d'aire perquè les finestres són tancades.
Demà seré a Vic a les huit, i hi estaré quatre hores.
On són els xiquets? Són fora, berenant.
- Corregeix, si s'escau, les frases següents.
A les cinc, jo era a casa. (correcta)
Emigrà a Mèxic. Hi va ser durant quinze anys. (Hi va estar...)
No vull menjar paella perquè està massa salada. (és massa salada)
Ja està bo el Jaume? (correcta)
Convé que l'abric estiga penjat perquè no s'arrossegue. (correcta)
No sap estar-se de res, i tan malalt com està! (correcta)
Busques la jaqueta? Doncs està sobre la cadira del rebedor. (és sobre...)
- Hui hem acabat de veure tota la unitat 1. La setmana que ve farem un controlet sobre els continguts que hem vist.
26/10/2011
En la classe de hui hem fet:
- Traducció:
El delincuente que retuvo a los rehenes vestía un chandal rojo.
La esmeralda era tan grande como una yema de huevo de gallina.
Si no los hubieran encerrado en jaulas, los perros no habrían estado aullando toda la noche.
Tengo miedo de que pierda el tren. Confio en que lo coja a tiempo.
- Correcció de les fotocòpies de vocabulari d'animals.
- Els verbs ser i estar (apartat E6) i l'exercici 5 de la unitat 1.
A casa heu de fer:
- Els exercicis 4 i 6 de la unitat 1.
- La Pràctica 3 de la unitat 1 (p.37)
- Descarregueu-vos el document que teniu en l'enllaç sobre els verbs ser i estar i feu-ne els exercicis. Enllaç a informació complementària i exercicis.
19/10/2011
Hui hem explicat els usos dels temps verbals (pàgines 28-30). Hem acabat de corregir el model d'examen i hem aprofitat per repassar algunes qüestions ortogràfiques. Finalment, hem corregit els exercicis de vocabulari de les fotocòpies ("maneres de ser, estats, sentiments i actiduts"). Com a proposta de redacció, feu la descripció d'una persona (personatge famós, tu mateix, un familiar...). Consells: useu la ironia, comparacions, metàfores, etc. La descripció també pot ser negativa, amb to d'humor, amb to poètic...
A continuació, us afig la correcció dels exercicis 11-14 de les fotocòpies ("maneres de ser..."):
11. contraris:
generós: gasiu nerviós: flegmàtic sociable: esquerp autoritari: conciliador
llest: obtús hàbil: matusser voluntariós: abúlic complicat: simple
12. Derivats o mot primitiu:
mesquí: mesquinesa, mesquineria abúlic: abúlia assenyat: seny sarcàstic: sarcasme
crèdul: credulitat metòdic: mètode càustic: causticitat versàtil: versalititat
13. sinònims
curt: ximple burleta: sorneguer mamar-se el dit: crèdul potiner: matusser
no tenir sang a les venes: abúlic llepaculs: adulador tenir boqueta d'or: eloqüent
14. Com ens convindrà ser si ens trobem en estes situacions?
1. metòdic 2. conciliador, condescendent 3. sorneguer 4. eloqüent, versàtil, considerat 5. conciliador, condescendent, considerat, cerebral, assenyat
30/11/2011
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada