dimecres, 6 de juliol de 2016

L'exempció a debat

REFLEXIONS PEDAGÒGIQUES AL VOLTANT DE L'EXEMPCIÓ I L'APRENENTATGE DE LLENGÜES RESPOSTA A LA CARTA DE LES AMPES DE TORREVIEJA

http://www.ampastorrevieja.com/contra-la-imposicion-del-valenciano/
Dilluns passat va eixir en el diari Información un article de les AMPES de Torrevieja, els pares i mares dels nostres alumnes, en què demanaven al conseller Vicent Marzà mantenir l’exempció de valencià i no imposar-lo.
Un dels arguments que usen reiteradament és que el valencià és una imposició. Ens agradaria entrar en el tema de les imposicions curriculars. ¿Consideren que el valencià s'ha d'imposar, però no es plantegen si la resta de les assignatures del currículum s'han d'imposar? Ací al Baix Segura hi ha un alt nombre d'alumnat immigrant, tal com asseguren en la carta. Què passa si un alumne anglés no vol aprendre castellà? De fet, hem tingut  casos reals. Un alumne d'aquesta comarca que vivia en una colònia d’anglesos, amb comerços d’anglesos, bars d’anglesos i tot 100% en anglés. Els pares no volien que aprenguera castellà. A més afegien que “mi hijo no lo necesita porque en nuestra vida sólo usamos el inglés y tampoco lo necessitará para trabajar porque tiene el negocio montado cuando acabe la ESO”. I més encara: fins a quin punt li interessa a un francés la història d'Espanya? Si possiblement s'hi estarà uns anys i després anirà a viure a una altra part del món. O les famílies que segueixen alguna religió creacionista, com deixen que els seus fills estudien Ciències Naturals? Els alumnes musulmans, no haurien d'escoltar música d'altres cultures; en canvi, han de cursar l'assignatura de música. Tot açò no són imposicions? Els contestem: sí, si considerem totes les matèries en el mateix criteri; i no, si considerem que són competències curriculars.
(continueu llegint)