dilluns, 22 de juliol de 2013

Creuament de denúncies entre el jove agredit per parlar valencià i la policia del Campello

Lluís Xavier Flores acusa el policia per “agressió i insults” i també per “denúncia falsa”El jove haurà de respondre per “alteració de l'ordre públic” i “intent de fuga mentre estacionava el cotxe”

Flores entrega el document d'identitat i l'agent s'adreça a ell pel seu nom “Luis Javier” —quan al document figura clarament— Lluís Xavier”. El jove, sorprès, li replica que “el meu nom és Lluís Xavier”. L'agent, lluny de corregir l'actitud —sempre segon la versió de Flores— li etziba un “es que no entiendo el valenciano”, al que el jove li respon que “vostè, com a funcionari públic de El Campello l'ha d'entendre, és una qüestió de respecte”.

(vés a la notícia)

7 comentaris:

Anònim ha dit...

ME PARECE LAMENTABLE QUE SE LLEGUE A ESTOS TÉRMINOS DIALÉCTICOS. EL TÍTULO YA LO DICE TODO; CRUCE DE DENUNCIAS ENTRE EL JOVEN AGREDIDO POR HABLAR VALENCIANO...". ESO HOY EN DÍA ESO ES MENTIRA, VOLVEMOS AL VICTIMISMO MUY BIEN UTILIZADO POR LOS NAZIONALISTAS CATALANES. YO SI ME SIENTO AGREDIDO POR UNAS INSTITUCIONES VALENCIANAS QUE ME OBLIGAN A APRENDER UN IDIOMA QUE NUNCA HE HABLADO SI ES QUE QUIERO SER FUNCIONARIO EN ALICANTE. Y ME RIO DE LOS QUE ME DICEN QUE PARA SER FUNCIONARIO DEBO DE RESPETAR A AQUELLOS QUE SI LO HABLAN. POR SUPUESTO QUE LO RESPETO, O ¿ES IRRESPETUOSO HABLAR ESPAÑOL CON ALGUIEN QUE TAMBIÉN LO HABLA, EN MI PAÍS ESPAÑA? POR CIERTO, NO ENTIENDO, MARIA DE LOS ÁNGELES, LA INCLUSIÓN DE ÉSTE ARTÍCULO EN ÉSTE BLOG, A GENTE COMO USTED NO LE HA IDO MAL EN ESTA ESPAÑA TAN OPRESORA. ¡SEAMOS SERIOS! EN SUS CURSOS DE VALENCIANO QUE PAGAMOS ENTRE TODOS, EXISTEN MUCHAS SENSIBILIDADES.... QUEDA DICHO.

Anònim ha dit...

Por cierto que se llame como le salga de las narices, luis javier o lluís xavier. Espero que le caiga una gorda por chulo y cateto y mi más sincera repulsa a los "nacionalistos" de compromís, poco futuro les deseo. ¡AH! y perdón por la mala leche que hoy hecho, viendo lo de Santiago de Compostela me arde el estómago ver gilipolleces de éste tipo. Saludos.

Ramon Norris ha dit...

No estic d'acord amb el senyor anònim, es tracta simplement d'una noticia d'àmbit local i relacionada amb la parla valenciana i si aquest senyor o senyora (que no vol donar-se a conéixer) no pot entendre que aquest blog es per a donar difusió a la parla i a tot els aspectes que deriven es el seu problema.
Per cert, tothom està trist amb el que ha passat a Galicia, i amb tots els respectes no sè que hi té a vore amb la parla valenciana ni tan sols amb aquesta noticia.

Anònim ha dit...

AMIGO RAMÓN EN CUALQUIER DEMOCRACIA LA DECISIÓN DE SER ANÓNIMO ES TAN HONORABLE COMO LA TUYA. MIS PROBLEMAS NO TIENEN QUE VER NADA CON LA DIFUSIÓN O NO DEL CATALÁN, LO ÚNICO QUE HE COMENTADO ES LA NOTICIA QUE AQUÍ SE HA PUBLICADO Y ESA ES MI OPINIÓN Y NO PIDO QUE SEA LA TUYA NI LA DE NADIE.NO CREO QUE LA ACTITUD CHULESCA DE UN INDIVIDUO, HABLE O SEA MUDO, TENGA QUE VER ALGO CON LA DIFUSIÓN Y LOS DIFERENTES ASPECTOS DEL CATALÁN. LO QUE ME ENARDECE ES EL VICTIMISMO Y LA NOTICIA PREFABRICADA. PERDONE SR. NORRIS ESO YA NO CUELA. EFECTIVAMENTE LO DE GALICIA NO TIENE QUE VER NADA CON LA NOTICIA, SIMPLEMENTE ES UN ESTADO DE ÁNIMO. POR FAVOR, NO SOLAMENTE SE QUEDE CON SU FERVOR LINGUÍSTICO, LEA LEA...

M.Àngels Soler ha dit...

Este és un blog personal, és per això que és criteri meu i dels qui hi col·laboren decidir quines notícies penjar. Si no li agrada, simplement no hi entre però és lamentable que entre vosté a faltar-me al respecte. Sent que no t'agrade la notícia, a mi tampoc m'agrada. Quant al tema lingüístic, sembla que el debat sempre estarà obert, però el més important és no perdre el respecte mai entre les persones, ja siga per qüestions lingüístiques o d'altres.

Anònim ha dit...

LA VERDAD SIEMPRE OFENDE A QUIEN NO LA QUIERE ESCUCHAR. DÍGAME EN QUE PARTE DE MI CRÍTICA AL ARTÍCULO LE HE OFENDIDO A USTED? MEJOR DICHO NO ME LO DIGA, NO LA VOY A "MOLESTAR" MÁS.USTED YA SE HA POSICIONADO Y NO LE INTERESAN MIS CRÍTICAS. HASTA SIEMPRE Y QUE LE SIGA YENDO BIEN, ES UN DESEO DE BUENA VOLUNTAD. ADIÓS.

Anònim ha dit...

Lo del blog personal se lo cree usted, en Internet y abierto. JA!