dijous, 12 de gener del 2012

Acomiaden un treballador catalanoparlant d’Ikea en un nou cas de racisme anticatalà

(font)
Els casos de racisme anticatalà augmenten davant del silenci i la complicitat de partits com CiU i Esquerra. Ara li ha tocat a un jove de Badalona, Jordi Ros, que ha denunciat que l’han acomiadat d’IKEA arran d’un conflicte lingüístic, en una altra demostració de racisme anticatalà. Aquest jove va ser acomiadat per haver defensat un client al qual un dels guàrdies de seguretat volia obligar a parlar en castellà. Aquesta és la carta que Ros ha enviat al diari Ara perdenunciar aquests fets:

Actualment estic estudiant. Fins ara treballava Ikea gràcies una ETT. Però des de fa uns dies ja no hi treballo, pel simple fet d’expressar la meva opinió.
Un Dia mentre, feia de caixer vaig sentir un client que es barallava amb un empleat de Seguritas. Una de les coses de què es queixava era que l’empleat de seguretat el volia fer parlar en castellà. Jo, com si no res, vaig seguir amb la meva feina.
Quan va entrar l’empleat de seguretat del torn nou l i vaig explicar el que havia sentit i ell es va sentir orgullós del seu company. Sobtat, li vaig dir que per treballar aquí a Catalunya, com a mínim calia entendre l’idioma o almenys esforça-s’hi- En va escridassar, en va dir a crits que això era Espanya i que jo era espanyol, i després va demanar a l’encarregada de caixes, la Sandra, que jo no treballés mai més allà, que no m’hi volia.
Ikea va decidir fer cas a l’mpleat de Seguritas, i ja no vol que hi treballi. A més els motius que dona l’ETT són que jo em vaig barallar amb un client, cosa que o és veritat, i encara mes, després que l’encarregada ens ordenés parar a tots dos. Em sembla increïble que unaempresa com Ikea tingui gent així treballant.
Carta signada per en Jordi Ros de Badalona.