divendres, 6 de juny del 2014

Vull poder parlar valencià

Volem poder usar la nostra llengua amb naturalitat, sense que ens diguen que ens passem al castellà. No és cert que no ens entenguen ja que qui no t'entén sempre fa un esforç per entendre't. Ací us deixe un cas que va ocórrer al centre de salut de Crevillent, una localitat valencianoparlant. Per sort, conec metges i zeladors que no deixen el seu títol de valencià en un calaix, sinó que aprofiten els seus coneixements de la llengua per adreçar-se als seus pacients en la seua llengua. I això els fa ser, encara més, grans professionals.
http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/749106-imputats-una-zeladora-i-un-metge-de-crevillent-per-negar-se-a-atendre-un-vei-pel-fet-de-parlar-en-valencia.html?piwik_campaign=twitter&piwik_kwd=mes&utm_source=twitter&utm_medium=mes&utm_campaign=autor

1 comentari:

Anònim ha dit...

Me parece que estamos ante el yugo de la minoria. Hay una minoria que habla valenciano y nos quiere imponer ese idioma a todos los que no lo hablamos y no solo eso sino que hacen adoctrinamiento lingüístico.Cada uno que hable como quiera pero que no nos quieran imponer un idioma que fuera de la comunidad valenciana no sirve per a res, (o se dice per a gens?). Además utilizan la lengua para separa pueblos y para crear enfrentamientos. Y lo peor es que esa gente se cree superiores a nosotros los castellano parlantes; es el mundo al revés. Ellos tienen que defender su posición puesto que fuera de ese campo no saben hacer otro trabajo. Viven de la enseñanza del valenciano y su nivel cultural general deja mucho que desear y viven humillando y mirándonos a nosotros por encima del hombro. En fà fastic y em trau de polleguerea los perroflautas. Yo respeto al individuo que habla valenciano pero exijo el mismo respeto.